poniedziałek, 28 marca 2016

Polędwica i czerwone wino. Jan Kaczkowski - wspomnienie.

W dniu dzisiejszym, 28.03.2016 zmarł Jan Kaczkowski - bioetyk, założyciel i dyrektor Hospicjum w Pucku, nauczyciel lekarzy, ksiądz, miłośnik życia. Sam nazywał siebie onkocelebrytą. Dla mnie jedyny autorytet, postać w 100% prawdziwa, wzór wrażliwości, empatii, osoba niezwykłego intelektu.

Miałem zaszczyt poznać ks. Kaczkowskiego w trakcie Areopagu Etycznego - organizowanych przez niego warsztatów dla studentów medycyny, w trakcie których uczył młodych adeptów sztuki medycznej jak rozmawiać z pacjentem umierającym. Ogrom wiedzy, którą dzielił się ks. Kaczkowski są trudne do opisania. Rozmowy i dyskusje z ks. Janem są dla mnie doświadczeniem, które pozostając na zawsze w mojej pamięci, będą wywierać wpływ na moje życie  i mam nadzieję, że również na życie moich pacjentow.

Jan Kaczkowski prowadził również Vlog - Smak Życia, w którym przedstawiał swoje poglądy w iście ciekawych okolicznościach - najczęściej w restauracjach, jedząc wyszukane potrawy (także Jego ulubioną krwistą polędwicę) popijającgłównie czerwone wino. Nie szczędził przy tym dokładnego opisu smaku potraw i napojów, co polecam szczególnie osobom, które zabłądziły na mojego bloga.

Ks. Jan Kaczkowski całą swoją działalność skupiał na Hospicjum św. Ojca Pio w Pucku - chętnych do wsparcia tego dzieła zapraszam na TĘ STRONĘ.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz